Skocz do zawartości

Zdjęcie

Dlaczego nowe silniki to muły?


86 odpowiedzi na ten temat

#1 Share Sadownikx2

Sadownikx2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 177 postów

Napisany 12 wrzesień 2017 - 16:37

Dlaczego nowe silniki to muły?

Witam.

Dlaczego nowe silniki z euro 3 lub 4 to totalne?

Słyszałem,że jest w nich za wczesny kąt wtrysku celem mniejszego zadymienia.

A jakie są objawy za wczesnego kąta wtrysku?
Ostatnio kolega bronował Ursusem C380 Perkins 4.4 litra,ciągał je na jedynce bo na dwójce brak mocy z powodu niemożności osiągnięcia obrotów 1500 czyli włączanie turbiny.

Te same brony ciągała sześćdziesiątka na 4 z efektem zadymy na całą wieś.

Nowe C380 robią z silnikiem 2,9litra przecież to ma tyle siły co MF 255.

Ogólnie te nowe silniki dużo palą mało robią i mocy nie mają to co to za normy euro skoro spali dwa razy więcej niż starszy silnik.

Ktoś coś wie  jak odmulić te nowe silniki?


Edytowany przez Sadownikx2, 12 wrzesień 2017 - 16:57.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Dlaczego nowe silniki to muły? Dzisiaj, 00:38
  •  

#2 Share corrado

corrado

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3039 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj. Mazowieckie

Napisany 12 wrzesień 2017 - 16:46

Dlaczego nowe silniki to muły?

Kolejny Twój boski temat. Ni to składu ni to ładu nie ma i nie wiadomo o co chodzi . Na początku 380 ma 4.4l potem z nie wyjaśnionych bliżej przyczyn 2.9l jeszcze coś o turbinie wspomniałeś też wyciągnięte nie wiadomo skąd.


Wrażeń dostarczają stajnie Renualt; 120.54, 133.54, 150.54, 180.94 oraz Deutz Fahr; DX85, K410, Agrostar 6.31, Agrostar 6.81.


#3 Share pawel_rawa

pawel_rawa

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 109 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 wrzesień 2017 - 16:54

Dlaczego nowe silniki to muły? czy ja dobrze rozumiem? turbina nie pracuje poniżej 1600 obrotów???

Wiadomość z agroFakt.pl agrofakt

  • agroFakt.pl
  • agroFakt.pl
Dlaczego nowe silniki to muły? Dzisiaj, 00:38
Tylko na agroFakt.pl:

A może seradela i gryka? zobacz »

  •  

#4 Share Sadownikx2

Sadownikx2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 177 postów

Napisany 12 wrzesień 2017 - 16:54

Dlaczego nowe silniki to muły?

Te obecnie produkowane mają 2.9 litra a te produkowane rok temu miały 4.4 litra.

Tak dobrze rozumiesz.

Poniżej 1500 obrotów muł totalny.

Powinno być 1500 pomyliło mi się o 100 obrotów.

Normalnie gaz w dechę a on po godzinie osiąga te 1500 obrotów i dopiero czuć jakąś tam moc.

 


Edytowany przez Sadownikx2, 12 wrzesień 2017 - 16:58.


#5 Share Krzysztof81

Krzysztof81

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 264 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 wrzesień 2017 - 17:01

Dlaczego nowe silniki to muły? Turbina pracuje cały czas. Po prostu po przekroczeniu odpowiednich obrotów wytwarza taki ciśnienie które daje kopa. Nowsze turbiny mają zmienną geometrię łopatek co powoduje że szybciej wytwarzają optymalne ciśnienie doładowania.

#6 Share pawel_rawa

pawel_rawa

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 109 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 wrzesień 2017 - 17:02

Dlaczego nowe silniki to muły? według mnie turbina pracuje zawsze gdy pracuje silnik tylko osiąga najlepszą wydajność przy 1500

#7 Share Sadownikx2

Sadownikx2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 177 postów

Napisany 12 wrzesień 2017 - 17:07

Dlaczego nowe silniki to muły?

Ursus C 360 pod obciążeniem kopci na cała wieś.

Dołożysz turbinę do Ursusa C 360 przestaje kopcić na całą wieś ale nie ma turbodziury a te nowe silniki to olbrzymia turbodziura,gaz do dechy a on nie jedzie.

Dlaczego po uturbieniu sześćdziesiątki nie ma turbodziury a w tych nowy wynalazkach jest olbrzymia turbodziura?


Edytowany przez Sadownikx2, 12 wrzesień 2017 - 17:07.


#8 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 9352 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 12 wrzesień 2017 - 17:13

Dlaczego nowe silniki to muły?

Turbina kręci się cały czas ale dopiero powyżej jakiś tam obrotów, zwiększenia obciążenia z tym dawki paliwa rośnie ilość spalin które rozkręcają ją na tyle by wytwarzała ciśnienie. Im wytwarza większe ciśnienie tym pompa daje więcej paliwa, znów rośnie ilość spalin i ciśnienie doładowania do momentu jaki założyli konstruktorzy. 

To chyba logiczne że silnik na mniejszych obrotach tum bardziej litrażowo mały nie będzie robił roboty. Ogólnie silniki w ciągnikach pracują efektywnie w wąskim zakresie obrotów a i większość prac wykonuje się przy tych odpowiadających największej mocy czy momentowi. Skoro koleś chce na 1500 orać to świadczy tylko o tym że  nie umie jeździć. To się zresztą tyczu każdego doładowanego silnika w ciągniku bez względu na wiek.

A że zze względów ekologicznych silniki zamulają to fakt elegancko widoczny na przykładzie zetora. Im starszy to lepiej chodzi.

 

60-ka z turbina ma turbodziurę tak samo. Tylko że ty w tym silniku zakładając samo turbo wykorzystujesz je w może na 30 % i nie jesteś tego wstanie zauważyć. 


Edytowany przez seweryn20, 12 wrzesień 2017 - 17:15.

KPK Kumurun Team

#9 Share Sadownikx2

Sadownikx2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 177 postów

Napisany 12 wrzesień 2017 - 17:17

Dlaczego nowe silniki to muły?

Bo powyżej 1500 obrotów momentalnie znika paliwo z baku.

A i orać musi w nocy bo w dzień się grzeje wskazówka od temperatury idzie do czerwonego pola.

Pługi 4x40 czy tam 4x35,w każdym bądź razie na najmniejszym rozstawie biorą całą szerokość traktora.

A i strasznie cichutko silnik chodzi.


Edytowany przez Sadownikx2, 12 wrzesień 2017 - 17:27.


#10 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 9352 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 12 wrzesień 2017 - 17:25

Dlaczego nowe silniki to muły?

To z twojego opisu wynika raczej że ma ciągnik niesprawny i  nie umie nim jeździć. 


KPK Kumurun Team

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Dlaczego nowe silniki to muły? Dzisiaj, 00:38
  •  

#11 Share corrado

corrado

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3039 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj. Mazowieckie

Napisany 12 wrzesień 2017 - 17:30

Dlaczego nowe silniki to muły?

Przecież kolega słynie z bliżej nie jasnych tematów to nie pierwszy jego temat w którym będzie kręcił z g*** bicz i ciągną go jak gumę. W całokształcie i tak nie będzie wiadomo o co chodzi i będą się rodzić co raz to nowe pytania...


Wrażeń dostarczają stajnie Renualt; 120.54, 133.54, 150.54, 180.94 oraz Deutz Fahr; DX85, K410, Agrostar 6.31, Agrostar 6.81.


#12 Share Sadownikx2

Sadownikx2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 177 postów

Napisany 12 wrzesień 2017 - 17:52

Dlaczego nowe silniki to muły? To napiście jak należy jeździć z silnikiem euro 3a bo ja mam takiego samego dziada w sadowniku.
Gazować do dechy czy nie gazować?

Edytowany przez Sadownikx2, 12 wrzesień 2017 - 18:00.


#13 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 9352 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 12 wrzesień 2017 - 18:04

Dlaczego nowe silniki to muły?

Silnik utrzymywać na obrotach na których ma największą moc czy moment, maszynę spuszczać w czasie jazdy na biegu na którym chcesz jechać nie wspominając o dostosowaniu wielkości maszyny do mocy ciągnika.


KPK Kumurun Team

#14 Share Sadownikx2

Sadownikx2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 177 postów

Napisany 12 wrzesień 2017 - 18:09

Dlaczego nowe silniki to muły? Na obrotach max momentu zara się zadusza na obrotach max mocy trochę dalej pojedzie.
Tak jest np. U mnie w sadowniku.
Ale to jest kpina,że 38 konny ursus ciąga rozdrabniacz przy,którm 54 konny traktor ma problem?

#15 Share pawel_rawa

pawel_rawa

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 109 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 wrzesień 2017 - 18:11

Dlaczego nowe silniki to muły? a jakie prace chcesz wykonywać na niskich obrotach? sugerujesz sie c 360 ale jak ja orałem c 360 to przedział obrotów trzymałem 1600-1800 teraz oram john deree 1640 i najlepiej pracuje przy 1800 i żaden z nich nie ma turbo

#16 Share Sadownikx2

Sadownikx2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 177 postów

Napisany 12 wrzesień 2017 - 18:21

Dlaczego nowe silniki to muły? Dam przykład w oraniu.
Urus 2812 1900 obrotów pług wejdzie głebiej to łapie pośligu i jedzie a sadownik gaz do dechy pług wejdzie głebiej i blleee bleee trzeba podnośić bo się zadusi.
Ale 60-ka ciągnie od samego dołu.
A np.jak kolega bronował c 380 to nie mógł z dwójki ruszyć dopiero jak nagazował na 1 i szybko wrzucił 2 to się nie zamulił ale to tylko na twardzej ziemi bo na piachu to i na jedynce ma co robić a obroty max momentu bo max moment przy 1400 a jeździł na 1500.
Podobno te nowe silnik z adblue nie są mułowate bo sam silnik be adblue spełnia euro 2 prawda to?

Edytowany przez Sadownikx2, 12 wrzesień 2017 - 18:23.


#17 Share MF675ursus

MF675ursus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 838 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:łódzkie

Napisany 12 wrzesień 2017 - 18:47

Dlaczego nowe silniki to muły?

Wrócił. Tak z ciekawości, nie cofnęli Cię z gimnazjum do podstawówki? Przerobiłeś już reduktor w 2812, żeby można było przełączać (czy tam przęłończać albo przełonczać :D) podczas jazdy? Bo przecież wystarczy zastosować: "Przekładnia planetarna zamiast reduktora,hamulce cierne i reduktor przełonczany bez sprzęgła pod obciążeniem."



#18 Share Sadownikx2

Sadownikx2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 177 postów

Napisany 12 wrzesień 2017 - 19:03

Dlaczego nowe silniki to muły? Nie ma rakiej potrzeby.

Edytowany przez Sadownikx2, 12 wrzesień 2017 - 19:05.


#19 Share Grabos1981

Grabos1981

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 183 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie

Napisany 12 wrzesień 2017 - 19:17

Dlaczego nowe silniki to muły? czepiacie się tematu ale to co pisze to prawda. Nowe silniki muszą mieć obroty żeby wykrzesać z siebie moc. miałem okazję pojeździć tymi nowymi wynalazkami i szkoda słów. moje stare klamoty które mam mają moc i ładnie się zbierają od samego dołu jak ktoś wie o co mi chodzi. A w nowych..... na postoju dajesz gazu a silnik tak się zbiera jakby ciągnął już co najmniej z 5 ton za sobą. druga sprawa na jakich obrotach da się pracować żeby go nie zadusić. ja orze, talerzuje przy obrotach 1500 i jak się zmienia obciążenie to silnik zmienia pracę i ciągnie dalej a w nowych niby ten nadmuchany max moment obrotowy jest w podobnym przedziale obrotów ale jak wzrośnie obciążenie silnik normalnie się dusi. jedyne wyjście to praca na wyższych obrotach ale zaraz ten "EKOLOGICZNY" silnik zacznie tak doić paliwo że noga z gazu sama ucieknie:)
:-)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Dlaczego nowe silniki to muły? Dzisiaj, 00:38
  •  

#20 Share krzysztofz14

krzysztofz14

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 606 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 wrzesień 2017 - 19:28

Dlaczego nowe silniki to muły?

Widocznie tak muszą robić te silniki że od 1500 dopiero czuć moc.Na zwykłej pompie i wtryskach nie da się tego inaczej by spełnić te normy..Nie wiem jak jest na coman-rail.Zetora mam i tak było,muł .Przerobić się udało,zaślepiony jest egr,kąt przyśpieszony i regulator pompy podkręcony.Ciągnie od 1000,da się teraz normalnie pracować.Jeszcze by trzeba te ekologiczne tłoki z dużymi komorami zastąpić starymi z mniejszymi to by mniej palił.


Edytowany przez krzysztofz14, 12 wrzesień 2017 - 19:32.



Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy

Tylko na agroFakt.pl: Jaki międzyplon na słabych glebach? zobacz »